fredag 8 juli 2011

En doft av nymanglade lakan och lavendel..

..sprider sig i huset. Det är dofter som jag älskar! Det händer väldigt sällan att jag manglar, men vad härligt det är att lägga in de fina lakanen i skåpet.
Min mamma manglar alltid sina lakan och handdukar. Jag minns när mamma och pappa "drog" lakanen. Min syster och jag sprang under lakanet och vi tyckte det var så himla kul. Jag undrar hur många unga människor det finns idag som vet hur man "drar" ett lakan ; )
Känslan av att lägga sig nyduschad på kvällen i nymanglade lakan som har fått torka ute en sommardag är obetalbar. Ha det nu gott i åskvärmen! Jag längtar efter torr värme, sol och ca 20°, det är det perfekta sommarvädret enl mig. Givetvis lite friska vindar så man kan ut och surfa också!

2 kommentarer:

  1. Jag minns absolut hur man drar lakan och jag är en sån som manglar mina!

    Ja, visst önskar man lite lägre temperatur nu- ska gå ut och diska i skuggan strax, mer än så orkar jag inte en dag som denna!

    Ha det fint!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Titta gärna in hos oss och var med och tävla! KRAM Petra o Ingela

    SvaraRadera